دیدار با آقای خاص؛ دقایقی با مرسدس بنز S350 اتاق W220


 

مصباح آبادطلب - مرسدس بنز کلاس اس همیشه نمادی از یک خودروی لوکس و پرقدرت بوده که در زمان تولید خود از بروزترین امکانات و دستاورد های این کمپانی آلمانی بهره برده است. این تکنولوژی ها به قدری جذاب و پیشرفته هستند که تا چند سال پس از تولید یک نسل از این خودرو همچنان به روز ، جذاب و اعجاب انگیز به نظر می رسد. نسل چهارم مرسدس بنز کلاس اس در ایران یکی از خاص ترین و کمیاب ترین نمونه های این سدان لوکس به شمار می رود که در تعداد محدودی به ایران وارد شده است. هم اکنون که تیم مجله خودرو موفق به دیدار با این خودرو شده است. تصمیم گرفتیم تا شما را نیز با این مدل کمیاب مرسدس بنز بیشتر آشنا کنیم.

نسل چهارم کلاس اس از سال ۱۹۹۸ بر روی خط تولید قرار گرفت و سالهای طولانی است که جذابیت خود را حفظ کرده است. تنوع زیاد پیشرانه ها در این نسل، عامل دیگری بود که سبب شد این خودرو در کشورهای مختلف و شرایط متفاوت همچنان مورد استقبال قرار گیرد.  اتاق نسل چهارم مرسدس بنز کلاس اس نیز در دو مدل لانگ و معمولی در دسترس مشتریان قرار گرفت که خود به تنوع مدل های این محصول می افزاید. نسخه مورد بررسی مجله خودرو که یکی از نسخه های اتاق لانگ این مدل مرسدس بنز است، علاوه بر امکانات بی نظیری که دارد، فضای پای بیشتری نیز در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد.

طراحی ساده اما نو آورانه در زمان خود

طراحی بدنه مرسدس بنز اس کلاس در این نسل دستخوش تغییرات زیادی نسبت به نسل های قبلی خود شد. این تفاوت ها در زمان تولید، از این خودرو، سدانی لوکس و متفاوت می ساخت که از سایر خودروهای همرده بسیار زیباتر بود. یکی از تغییراتی که به چشم می آمد تغییر فرم کلی چراغ های جلو از مستطیلی به شکلی تازه بود که چهره ای جدید به خانواده کلاس اس می بخشید. همچنین در کل طراحی کلاس اس که در نسل های قبلی کمی مستطیلی شکل به نظر می آمد در این نسل با بهره گیری از خطوط بدنه گرد تر، به خصوص انحنای بالای گلگیر های جلو فرم کلی خودرو از حالت مستطیلی در آمده است.

وقتی به نمای کناری این خودرو نگاه می کنید به خوبی متوجه تفاوت های آن با سایر مدل های کمپانی مرسدس بنز خواهید شد و دلیل این تفاوت طول بیشتر این کلاس نسبت به کلاس های دیگر تولیدی این کمپانی است. رینگ های این نسل از کلاس اس با اینکه امروزه قدیمی به نظر می رسند اما با یک نگاه می توان فهمید که در سالهای تولید خود تا چه حد جذاب بوده اند. چراغ های عقب و نمای جذاب خطوط آن ها یکی از پیشرفت های طراحی این خودرو محسوب می شود. نوار کروم رنگ پایین لوگوی مرسدس بنز نیز به ابهت و زیبایی نمای عقبی این خودرو افزوده است. هرچه زودتر به سراغ کابین لوکس آن می رویم تا بتوانیم به خوبی نکات آن را شرح دهیم.

کابین فوق العاده لوکس اس کلاس W220؛ ایمن، راحت، پر امکانات

جذابیت و وقار نمای بیرونی محصولات کلاس S مرسدس بنز تنها بخشی از هویت واقعی این خودرو هستند. بخش اصلی شاهکار این کمپانی پس از نشستن در کابین مشهود خواهد بود. نمای داخلی مرسدس بنز اس کلاس W220 معجونی آرام بخش از فضایی گرم، لوکس و بی صدا را برای مشتریان خود به وجود می آورد. ترکیب چوبکاری ها و چرم کرم رنگی که داشبورد، صندلی ها، کنسول و رودری ها را پوشانده فضای دلنشینی را برای سرنشینان فراهم می کند.  این فضای داخلی به دور از طراحی اسپرت بوده و کاملا با وقار و لوکس جلوه می کند. همچنین کیفیت ادوات داخلی به کار رفته در این خودرو به اندازه ای خوب است که پس از گذشت حدود 15 سال از تولید آن هنوز شکل اولیه خود را حفظ کرده اند. به قول برخی ها "مشابه صفر!"

مرسدس بنز اس کلاس W220 لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی و آپشن های خاص و گران قیمت دوران خود را به خریدار خود ارائه می کند که هنوز هم از جذابیت بسیاری برخوردارند. صندلی های کاملا ارگونومیک با قابلیت تنظیم برقی ، آینه های برقی، تنظیم برقی صندلی های عقب به همراه تنظیم گودی کمر، زیر سیگاری و فندک مستقل بر روی هر کدام از درب های عقب از ویژگی هایی هستند که حس لوکس بودن را به فضای داخلی این خودرو می بخشند.

پنجره های بزرگ سبب می شود تا دید خوبی به اطراف داشته باشیم. مانیتور 7 اینچی اس کلاس مجهز به نویگیشن بوده و جالب است بدانید این خودرو نقشه مورد نیاز سیستم را از طریق DVD دریافت کرده و به نمایش می گذارد.همزمان با پخش سی دی و دی وی دی، سیستم صوتی اس کلاس قابلیت پخش نوار کاست را نیز دارد. امکانات بی نظیر این نسل از مرسدس بنز کلاس اس سبب شد تا پس از اولین رونمایی، این خودرو را خودرویی متعلق به آینده و بسیار پیشرفته قلمداد کنند.

کروز کنترل با قابلیت تنظیم فاصله، سیستم تعلیق بادی به همراه کنترل هوشمند بدنه خودرو، تنظیم ارتفاع، فنربندی قابل تنظیم از نظر سختی، سیستم کنترل پایداری، گیربکس اتوماتیک با قابلیت تنظیم حالت رانندگی، پاور ویندوز، سیستم 4 چرخ متحرک در مدل های S430 و S500 ، سیستم ورود بدون کلید و سیستم غیر فعال سازی هوشمند سیلندرها در مدل های 8 و 12 سیلندر تنها بخشی از امکانات خارق العاده ای هستند که مرسدس بنز حدود 22 سال پیش همزمان با عرضه اولین نسخه W220 دست به توسعه آن زده و تا سال 2003 موفق به بکارگیری کامل آن ها در صنعت خودروسازی شده است.

تست های ایمنی انجام شده بر روی این سدان فول سایز مرسدس بنز نشان می دهد که این خودرو امکانات کم نظیر دیگری نیز دارد که باعث شده با عنوان خودرویی بسیار ایمن شناخته شود.پشت سری های فعال و ایربگ هایی که بیشتر نقاط کابین را پوشش می دهد از این دسته امکانات هستند.

عرضه با 15 پیشرانه متفاوت

بله درست می شنوید! نسل چهارم اس کلاس با 15 پیشرانه مختلف که از نمونه 2.8 لیتری V6 تا پیشرانه های قدرتمند 6 لیتری V12 توئین توربو برای خرید در دسترس مشتریان قرار داشت. لازم به ذکر است که پیشرانه های دیزلی نیز در این لیست موجود هستند. در قدرتمند ترین نمونه اتاق W220 یعنی مدل S65 AMG ، پیشرانه 6 لیتری V12 توئین توربو قادر است قدرتی معادل 603 اسب بخار و گشتاور عظیم 1000 نیوتن متر را تولید و به چرخ ها ارسال کند. در مجموع اگر تنوع گیربکس و اتاق خودرو را نیز در نظر بگیریم، مرسدس بنز اس کلاس W220 در 29 مدل مختلف به بازار عرضه شده که تنوع بی نظیری را در عرضه یک خودرو به بازار نشان می دهد.

نسخه مورد بررسی مجله خودرو یعنی مرسدس بنز S350 لانگ ویل بیس از پیشرانه 3.7 لیتری V6 بهره می برد.این پیشرانه قادر است حداکثر قدرت 242 اسب بخار و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر را با فشرده شدن پدال گاز در اختیار راننده قرار دهد. لازم به ذکر است که قدرت تولیدی پیشرانه پس از عبور از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد مرسدس بنز اس 350 ، زمانی در حدود 8.1 ثانیه اعلام شده است که برای سدانی با این ابعاد زمان مناسبی به نظر می رسد. فنربندی بادی این خودرو موسوم به Airmatic سواری نرم و کم تکانی را برای سرنشینان فراهم می کند.این سیستم همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت تنظیم میزان نرمی فنربندی را نیز به این خودرو می بخشد.

پشت فرمان مرسدس بنز S Class، تبلور پرستیژ تکرار نشدنی

هنگامی که پشت فرمان یک دستگاه مرسدس بنز می نشینید به وضوح به برتری این کمپانی خودروسازی پی می برید و به واسطه قدمت و اصالت بسیار زیاد این برند، حس غروری که خاصیت یک مرسدس بنز است، وجود شما را در بر خواهد گرفت. این مسئله تا حدی مهم است که حفاظت از پرستیژ و شخصیت مالک، یکی از ویژگی های خودروهای مرسدس بنز به شمار می رود. این امرهنگامی که سوار بر یکی از لوکس ترین محصولات این کمپانی شده باشید بیشتر به چشم می خورد.

با نشستن بر روی صندلی خودرو و در دست گرفتن غربیلک فرمان مرکب از چوب و چرم، حس راحتی مد نظر سازنده کاملا به راننده القا شده و پس از تنظیم صندلی به وسیله کلید های تعبیه شده بر روی درب که به شکل یک صندلی ساخته شده اند همه چیز تمام و کمال به نظر می آید. ترمز دستی خودرو را آزاد کرده با قرار دادن دنده در حالت D شروع به حرکت می کنیم.طول زیاد خودرو سبب می شود تا شعاع گردش آن زیاد باشد. از این رو هنگام دور زدن با این خودرو در کوچه های باریک به مشکل بر خواهید خورد.

آقای خاص مرسدس بنز با آرامش و وقار مثال زدنی بر روی جاده حرکت می کند. پیشرانه 6 سیلندر این خودرو اگرچه چندان سریع نیست اما به پدال گاز واکنش دقیقی نشان می دهد و راننده را چندان منتظر شتابگیری نمی گذارد. فرمان مرسدس بنز کلاس اس حس دقیقی از موقعیت چرخ ها به راننده نمی دهند. اما در عملکرد آن در کنترل خودرو کوچکترین ناتوانی به چشم نمی خورد.

پس از توقف، تصمیم به تست کلید هایی که بر روی داشبورد به چشم می خورد گرفتیم. چراغ شوی از آن دسته آپشن هایی است که در خودروهای لوکسی همانند مرسدس بنز به وفور یافت می شود. کلید تنظیم ارتفاع که در قسمت مرکزی داشبورد قرار دارد بسیار جلب توجه می کند.با زدن این کلید ارتفاع خودرو در زمانی نه چندان کوتاه افزایش یافته و در حین انجام این کار نیز صدای کارکرد پمپ باد به گوش می رسد.

پرده برقی عقب نیز از دیگر امکاناتی است که با دکمه های روی داشبورد قابل کنترل است. فنربندی خودرو با زدن یک کلید قابل تنظیم بوده و می توان آن را در حالت خشک یا نرم قرار داد. در این میان یک کلید به چشم می خورد که کارایی آن را پیش از این تست نکردیم. با فشردن این کلید متوجه می شویم که پشت سری های ردیف عقب همگی به حالت بسته در می آیند.

حسی که سواری این خودرو به ما می دهد ترکیبی از اصالت، پرستیژ، کیفیت و وقار است

در یک مرسدس بنز S CLASS یکی از مهمترین اهداف تولید، راحتی سرنشینان عقب بوده که این کمپانی آلمانی تمرکز ویژه ای بر روی طراحی و ساخت این قسمت داشته است. به همین دلیل است که در بحث تشریفات نیز همیشه نام مرسدس بنز اس کلاس به گوش می خورد. به دلیل لانگ ویل بیس بودن این نسخه، فضای پای اس کلاس از همیشه نیز بیشتر شده و برای افراد قد بلند هم کاملا کافی خواهد بود. تمامی قسمت های کابین این خودرو بسیار دل باز و جادار طراحی شده اند و فضای مقابل صندلی های ردیف دوم حتی از سایر قسمت ها نیز دل باز ساخته شده اند.

نگاهی به قیمت مرسدس بنز اس 350 اتاق W220  و کلام پایانی

بررسی این خودروی خاص حقایق بسیاری را در مورد آن و همچنین در مورد تاریخچه مرسدس بنز کلاس اس برای ما روشن کرد که برای دوستداران دنیای خودرو هیجان انگیز خواهد بود. این خودروی لوکس در سال 1385 قیمتی معادل 120 میلیون تومان داشته و عنوان گران ترین خودروی وارداتی را به خود اختصاص داده بود. هم اکنون مرسدس بنز اتاق W220 با قیمتی حدود 600 میلیون تومان به فروش می رسد. با توجه به کاربری و سلیقه، خرید این خودرو حتی با توجه به کارکرد نه چندان کمی که دارد نیز می تواند منطقی باشد. مرسدس بنز S Class در مجموع خودرویی با پرستیژ و لوکس است که حتی در گذر زمان نیز از لوکس بودن آن کم نمی شود. امکانات به کار رفته در هر نسل از این خودرو نیز حتی پس از گذشت چند سال نیز جذابیت خود را حفظ می کند و این سدان آلمانی می تواند همچنان سواری سرشار از لذت، وقار، پرستیژ و راحتی را برای شما در بر داشته باشد.

نظرات
عباس شریفات (٤ ماه و ٤ هفته قبل ،شنبه ١٠ خرداد ١٣٩٩)
سلام چرا از هنر کلاه برداری از اینمردم چیزی نمیگویید واشغالترین خودروهایتان را به قیمت خودروهای سال خارجی به این ملت قالب میکنید البته با همدستی وکمک دولت دزد ومسولین ووزرای این مملکت دزد پرور
عباس شریفات (٤ ماه و ٤ هفته قبل ،شنبه ١٠ خرداد ١٣٩٩)
احسنت بر شما
محمدحسین پاکس (٤ ماه و ١ هفته قبل ،سه شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٩)
خیلی خوب،10

ارسال نظر

لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.

دسته بندی