جزئیات تولید کراس اوور ایران خودرو


اخیراً مدیران شرکت صنعتی ایران خودرو اعلام کرده‌اند که پروژه کراس اوور ملی در دست انجام است و بزودی نتیجه نهایی این طرح تولیدی، رونمایی خواهد شد.

 

بعضی اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نام‌های گوناگونی برای پروژه کراس اوور ملی در نظر گرفته شده و حتی نام «نیو پیکان» هم در این فهرست قرار دارد. کراس اوور ملی ایرانی جز برنامه‌های ایران خودرو بوده که در دوران برجام و پیش از آغاز تحریم‌ها با مشارکت قطعه سازان برتر دنیا چون ماهله، بوش، هیوندای پاورتک و… آغاز شده بود و کمپانی «پینین فارینا» هم مسئولان نظارت بر طراحی محصولات جدید این شرکت را داشت. اما با آغاز تحریم‌های امریکا علیه صنعت خودروی ایران، بعضی همکاران خارجی در ظاهر کار عقب نشینی کردند و با این حال، ایران خودرو پروژه خود را ادامه داد.

کراس اوور ایرانی ایران خودرو قرار است تا در کلاس C به بازار معرفی شود و با توجه به اطلاعات موجود، فاصله محوری 2650 تا 2670 میلی متر را دارد. آن طور که معلوم است، ارتفاع این محصول در بازه یک متر و 60 سانتی متر تا یک متر و 65 سانتی متر خواهد بود. در زمان برجام استفاده از پلتفرم PF1 گروه PSA برای ایران خودرو مجاز شد و برای همین، احتمال آن وجود دارد که سازه اصلی محصولات جدید ایران خودرو با این الگو به بازار عرضه شوند.

با توجه به ساختار پلتفرم PF1 و طرح توسعه آن، قطعاً این امکان وجود دارد که موتور EC5 و سری THP بر روی آن نصب گردد. همچنین با توجه به پروژه موتور ملی جدید، به احتمال بسیار زیاد این موتور در گام اول بر روی یکی از محصولات پلتفرم جدید عرضه خواهد شد. ایران خودرو در سال‌های اخیر همکاری را با کمپانی «ماهله» داشته و توانسته تا فرآیند طراحی موتور 1٫2 لیتری توربو سه سیلندر را با موفقیت پشت سر بگذارد. حال بحث تولید انبوه این موتور مطرح است و گویا هم اکنون، بحث فراهم‌سازی امکان تولید این موتور در میان است.

کراس اوور جدید ایران خودرو

براساس مشخصاتی که پیش‌تر اعلام شده بود، موتورهای 3 سیلندری که در اختیار ایران خودرو قرار می‌گیرند، بین 120 تا 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره خواهند برد. مصرف سوخت موتور 1٫2 لیتری 3 سیلندر حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود. این موتور مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDI) خواهد بود. پس از عرضه این موتور سه موتور دیگر با حجم 1٫5 لیتر با سوخت‌های گاز و بنزین وارد بازار می‌شوند.

منابع آگاه در مورد دیگر ویژگی‌های کراس اوور جدید ایران خودرو یا همان نیو پیکان می‌گویند که این خودرو با توجه به ویژگی‌های فنی و رده ابعادی با قابلیت تک دیفرانسیل به بازار معرفی خواهد شد و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در نمونه فول آپشن، توان آن را به چرخ‌های جلو می‌رساند. همچنین به احتمال بسیار زیاد این کراس اوور ملی با گیربکس دستی هم به بازار عرضه خواهد شد.

با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدنظر مرکز تحقیقات شرکت صنعتی ایران خودرو، این محصول جدید می‌تواند با ویژگی‌های زیر به بازار عرضه شود:

فرمان کمکی برقی

کروز کنترل

چراغ روشنایی روز

کنترل شروع حرکت در سربالایی

سیستم کنترل پایداری

رینگ آلومینیومی

سیستم تهویه اتوماتیک

آینه‌های تاشو برقی

کامپیوتر سفر

دوربین عقب

استارت دکمه‌ای

نمایشگر لمسی

تنظیم حالت رانندگی

کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای

سانروف

و…

لازم به ذکر است که هنوز، شرکت صنعتی ایران خودرو هیچ کدام از این اطلاعات را به طور رسمی برای کراس اوور جدیدش تأیید نکرده و با توجه به پروژه‌های تعریف شده در این شرکت، می‌توان چنین نتیجه گیری را در برایند این برنامه‌ها داشت.

مهم : تصاویر کاملا تزیئنی هستند

اسب بخار

نظرات
امیر یوسف نواز (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
خبر خوشحال کننده آی بود مخصوصا گیربکس اتوماتیک شش دنده دیفرانسیل تک ان باتوضیحات که داده شده است درود میفرستم به دست اندرکاران
سلام (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
50 میلیونه یا 500 میلیون؟
سامی (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
والا چی بگم
رضا (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
اگه مثل کوئیک آپشن هاشو بر ندارن ماشین اوکیه
پورعنقا (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
جلوش خیلی زشته. الان طراح های خوب یا تو کوچه و خیابون دنباله کارن یا تو خارج کارشون گرفته طراح های ایرانخودرو هم به زور و پول وارد کارخونه شدن و دارن شانسی یه طرح رو ارائه میدن که اصلا اصولی نیست
رامین (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
زیباست مخصوصا موتور سه سیلندر با مصرف کم و 120 اسب و یورو6 انشاالله که به واقعیت تبدیل بشه فقط به نظر میاد ستون‌های عقب تحمل واژگونی یا استحکام لازم رو نداشته باشه که احتمالاً تا مراحل ساخت تکمیل و بهبود میابد البته اگه دل از گاو شیرده پراید و پژو بکنن
محمد صدرا بابایی (١ ماه و ١ هفته قبل ،یکشنبه ١٥ دی ١٣٩٨)
سلام. محمد صدرا بابایی هستم. این کانسپتی هستش که بنده روش کار کردم و مال ایران خودرو نیست. هیچ ارتباطی هم به کراس اور ملی نداره. صرفا یه طرح بوده همین. اسناد بیشتری هم دارم برای ارائه.
علیرضا غائب (١ ماه و ١ هفته قبل ،دوشنبه ١٦ دی ١٣٩٨)
احتمالا وانتش رو هم بزنن
محمد صدرا بابایی (١ ماه و ١ هفته قبل ،سه شنبه ١٧ دی ١٣٩٨)
سلام. محمد صدرا بابایی هستم. این کانسپتی هستش که بنده روش کار کردم و مال ایران خودرو نیست. هیچ ارتباطی هم به کراس اور ملی نداره. صرفا یه طرح بوده همین. اسناد بیشتری هم دارم برای ارائه.
محمد (١ ماه و ١ هفته قبل ،سه شنبه ١٧ دی ١٣٩٨)
شتر گاو پلنگ ملی
Eusebio (١ ماه و ١ هفته قبل ،شنبه ٢١ دی ١٣٩٨)
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how could we communicate? I like what you guys are usually up too. This type of clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I've included you guys to my own blogroll. It's very easy to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this article at this web page. http://car.com
امیر ماهان لبافان (١ ماه قبل ،یکشنبه ٢٢ دی ١٣٩٨)
این ماشین بسیار بسیار عالی است با این همه با مشخصات خوب وعالی
مهدی (٢ هفته قبل ،جمعه ١١ بهمن ١٣٩٨)
خوشگله دمشون گرم ولی قیمتش شک نکنید فضاییه .جوری ک اگه اوپتیما سوار بشی
مهدی (٢ هفته قبل ،جمعه ١١ بهمن ١٣٩٨)
خوشگله دمشون گرم ولی قیمتش شک نکنید فضاییه .جوری ک اگه اوپتیما سوار بشی
زینال (٢ هفته قبل ،شنبه ١٢ بهمن ١٣٩٨)
نمی تونه
سعید (١ هفته قبل ،چهارشنبه ١٦ بهمن ١٣٩٨)
فقط اگر کپی نباشه از یه خودرویی خیلی خوبه ولی بعید می دونم .

ارسال نظر

لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.