نگاهی به همایش بزرگ خودرو های خاص در پیست آزادی


مصباح آبادطلب - یکی از بزرگترین گردهمایی های خودروهای کلاسیک در روز گذشته توسط کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در پیست آزادی تهران برگزار شد.این مراسم در واقع مصادف با هفته تربیت بدنی و ورزش بود.



در این همایش بزرگ بازدید کنندگان و همچنین خودروهای شرکت کننده ، حتی از سایر استان ها نیز به سمت پیست آزادی تهران حرکت کرده بودند تا در روز جمعه 10 ام آبان ماه سال 1398 در این همایش حضور پیدا کنند.استقبال بی نظیر بازدید کنندگان سبب شد تا صف های طولانی برای ورود به پیست شکل گرفته و بازدید کنندگان علاوه بر هزینه 10 هزار تومانی ورودی و هزینه 5 هزار تومانی پارکینگ، انتظار زیادی نیز بکشند.




از دلایل این استقبال کم نظیر، می توان به فراخوان های منتشر شده توسط فدراسیون از هفته های گذشته و شرایط تعیین شده برای جلوگیری از ورود خودروهای نه چندان جذاب به این همایش بود.
نسبت به سال گذشته شرایط مساعد آب و هوا نیز در حضور پرشور بازدید کنندگان بی تاثیر نبود.همچنین غروب بسیار زیبای پاییزی در دقایق پایانی همایش سبب شد تا عکاسان تصاویر بسیار زیبایی از خودروهای کلاسیک به ثبت برسانند.



در این همایش تنوع خودروهای شرکت کننده کاملا قابل توجه بود.حضور کلوپ های طرفداران خودروهای مختلف نظیر کلوپ رسمی مرسدس بنز، کلوپ فولکس واگن سواران، کلوپ آمریکایی سواران و سایر کلوپ های خودرویی فضای جذابی را برای بازدید رقم زده بود.
شمار زیادی از بازدید کنندگان تمایل به بازدید از خودروهای کلاسیک آمریکایی داشتند به نحوی که در کنار این خودروها ازدحام دائمی جمعیت وجود داشت.



 

جمع آلمانی سوارها


در قسمتی از پیست که خودروهای آلمانی کنار هم پارک شده و به نمایش در آمده بودند انواع بسیار کمیابی از مدل های خاص بی ام و نظیر سری 3 تارگا و کوپه و همچنین مرسدس بنز پاگودا، معماری و SL حضور داشتند.




فولکس واگن بیتل و استیشن نیز که از پرطرفدار ترین و نوستالژی ترین ساخته های این کمپانی آلمانی هستند به دلیل ظاهر دوست داشتنی مورد استقبال قرار گرفتند.در میان مدل های فولکس واگن استیشن، نسخه های کمپر مخصوص سفر نیز دیده می شد.




مدل بسیار اسطوره ای و هیجان انگیز 911 کلاسیک نیز در این دورهمی بسیار خوش درخشید و توجه تعداد کثیری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرد.



 

جمع خودروهای فرانسوی


خودروهای فرانسوی زیادی در این همایش حضور نداشتند اما حضور نمونه های فوق العاده تمیز و زیبایی از مدل های خاطره انگیز 404 و 504 خاطرات زیابیی را برای بازدید کنندگان زنده می کرد.
لازم به ذکر است که بررسی پژو 404 کلاسیک به زودی در وبسایت مجله خودرو قرار گرفته و علاقه مندان می توانند به مطالعه آن بپردازند.
همچنین در حال حاضر بررسی رنو 5 که در همایش نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته بود بر روی وسایت قرار داشته و می توانید بار دیگر یکی از تمیز ترین نمونه های آن را به همراه متن بررسی مشاهده فرمایید.



 

اجتماع خودروهای آمریکایی


در قسمت بزرگی از پیست که به خودروهای آمریکایی اختصاص داده شده بود انواع نمونه های شورولت، فورد و دوج به چشم می خورد.نمونه های بسیار زیبایی از شورولت بلیزر، فورد ماستنگ ، شورولت کامارو، کاپریس و مدل های بی شمار دیگری وجود داشت که به دلیل محبوبیت زیاد ماسل کار های این چنینی بازدید کنندگان بسیاری مشغول بازدید از این بخش بودند.



همچنین شاسی بلند های غول پیکر آمریکایی با فنربندی آفرود فوق العاده مرتفع نیز سبب شدند تا دهان بسیاری از طرفداران از تعجب باز بماند.



 

به سبک توکیو دریفت


خودروهای ژاپنی نیز در این همایش حضور نسبتا تمام و کمالی داشتند به طوریکه بازدید کنندگان علاقه مند به خودروهایی نظیر هوندا سیویک، میتسوبیشی لنسر، گالانت و سایر خودروهای ژاپنی نیز بتوانند به نوبه خود از این همایش لذت ببرند.




در نهایت در غروب دلگیر روز جمعه، بازدید کنندگان و خودروهای کلاسیک با دلی سرشار از هیجان و لذت پیست آزادی تهران را ترک کرده و ساعاتی متفاوت و خاطره انگیز را در کنار خودروهای کلاسیک مورد علاقه شان سپری کردند.


نظرات

هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

ارسال نظر

نگران نباشید آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.