معرفی نیسان تایتان XD مدل 2020، یک سامورایی در قلمروی آمریکایی‌ها!


 

به گزارش مجله خودرو و به نقل از پدال، نیسان ماه گذشته نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ تایتان خود را برای مدل 2020 معرفی کرد و حالا با معرفی تایتان XD مدل 2020، به‌روزرسانی خانوادهٔ این پیکاپ را تکمیل کرده است. تایتان XD که در اصل نسخهٔ سنگین وظیفهٔ تایتان معمولی محسوب می‌شود، از شاسی نردبانی با طول کامل برخوردار است که کاملاً تقویت شده است. این شاسی 381 میلی‌متر کشیده‌تر از شاسی تایتان استاندارد است و فضای بار فول سایز 1,981 میلی‌متری را فراهم کرده است.

نیسان خانوادهٔ تایتان XD را ساده کرده و بنابراین حالا برای طول قسمت بار آن تنها یک گزینه قابل انتخاب است. البته این ویژگی ممکن است به ضرر تایتان XD تمام شود زیرا این پیکاپ سنگین فقط در یک ترکیب با بدنهٔ دو کابین و انتقال قدرت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود اما بااین‌حال نیسان چهار تیپ مختلف شامل S، SV، PRO-4X، SL و پلاتینوم را برای آن در نظر گرفته است.

تایتان XD مدل 2020 در جلو از جلوپنجرهٔ بازطراحی شده‌ای برخوردار است که توسط چراغ‌های جلوی LED سفارشی با دی‌لایت‌های LED دو بومرنگی احاطه شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری تازهٔ این پیکاپ ژاپنی نیز می‌توان به سپر جلوی جدید، رینگ‌های بازطراحی شده، اصلاحاتی در تریم درب قسمت بار، چراغ‌های عقب جدید و مه شکن‌های LED سفارشی اشاره کرد. کف قسمت بار این ماشین نیز هرچند از فیبر کربن ساخته نشده اما به چراغ‌های LED و گیرهٔ اتصال تریلر مجهز است.

تایتان XD تقریباً به‌طور کامل از کابین نسخهٔ معمولی استفاده می‌کند و بنابراین در اینجا هم راننده از نمایشگر هفت اینچی درون صفحه آمپر و نگه‌دارنده یا شارژر جدید گوشی‌های هوشمند بهره‌مند خواهد بود. این پیکاپ سنگین همچنین به دستگیره‌های سقفی اضافی و محفظه‌های اشیاء بزرگ‌تر هم مجهز شده است. برای تایتان XD مجموعه‌ای از آپشن‌ها شامل نمایشگر بزرگ‌تر نُه اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی پریمیوم فندر با 12 بلندگو و سانروف پانورامیک با پانل دوتایی هم قابل سفارش است که آخری یکی از بزرگ‌ترین سانروف‌ها در این کلاس محسوب می‌شود.

ازآنجایی‌که نیسان در مدل 2020 پیشرانهٔ دیزلی تایتان را حذف کرده است، این پیکاپ صرفاً با یک پیشرانهٔ 5.6 لیتری V8 بنزینی با 400 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی این موتور اما بجای گیربکس هفت سرعتهٔ قبلی یک نمونهٔ جدید نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. به گفتهٔ نیسان، این تغییر باعث شتاب گیری سریع‌تر و روان‌تر و همین‌طور ارائهٔ قدرت بهینه در هنگام آغاز حرکت و در سرعت‌های کروز می‌شود. همان‌طور که گفته شد، تایتان XD صرفاً به‌صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود.

تایتان XD به سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها، دیفرانسیل لغزش محدود و نمایشگر آفرود بهبودیافته مجهز است که زاویهٔ چرخ‌ها و زاویهٔ انحراف بدنه را نشان می‌دهد؛ اما خریدارانی که خواهان توانایی‌های آفرود بیشتری هستند می‌توانند مدل PRO-4X را انتخاب کنند که از سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب برخوردار است. نیسان هنوز ظرفیت بکسل این پیکاپ را اعلام نکرده اما گفته است که قدرت بکسل زیادی دارد که هرچند بسیار مبهم است اما به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی، تایتان XD ظرفیت بار و بکسل بیشتری از تایتان استاندارد دارد.

هرچند فعلاً عدد ظرفیت بکسل تایتان XD مشخص نیست ولی میدانیم که نیسان آن‌را به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی یدک‌کشی شامل کنترل ترمز تریلر یکپارچه، سیستم کنترل انحراف تریلر، حالت یدک‌کش و سیستم کنترل سرعت پایین آمدن از شیب مجهز کرده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم دید عقب با راهنمای تریلر و سیستم هوشمند دید اطراف را هم سفارش دهند که نمایی از بالا را از پیکاپ و محیط اطراف آن برای راننده فراهم می‌کند. همچنین یک سیستم کنترل چراغ‌های تریلر هم برای تایتان XD وجود دارد. در بخش ایمنی هم همهٔ تیپ‌های تایتان XD به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی در قالب پکیج ایمنی نیسان Safety Shield 360 مجهز هستند که شامل ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و ترمز دنده‌عقب اتوماتیک می‌شود. نیسان تایتان مدل XD اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

نظرات

هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.