بررسی هیوندای النترا 2017 ؛ محبوب ترین سدان کره ای در ایران


تاریخچه هیوندای النترا


هیوندای النترا از سال 2000 در ایران با نام هیوندای آوانته شناخته می شد.این اولین باری بود که این سدان کره ای در تعداد زیاد به ایران وارد می شود.نسل سوم هیوندای النترا با نام تجاری آوانته در ایران فروش موفقی را تجربه کرد.پس از مدتی نسل پنجم این سدان کره ای پرطرفدار در سطح جهانی معرفی شد. پس از معرفی هیوندای النترا نسل پنجم در جهان، شاهد عرضه آن از 2013 در ایران بودیم

به رسم همیشگی عرضه این سدان کره ای در ایران.نسل ششم آن نیز از سال 2017 در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت.ابتدا این سدان خوش چهره به صورت وارداتی به بازار عرضه می شد و پس از مدتی کرمان موتور تصمیم به عرضه مدل های مونتاژ شده در ایران النترا با قیمتی کمتر از نمونه های وارداتی گرفت.هم مدل های مونتاژ داخل و هم مدل های وارداتی به واسطه طراحی بدنه جدید هیوندای در کنار سبک جدید طراحی داخلی، فروش موفقی را در بازار تجربه کرد.
لازم است بدانید فروش موفق این سدان نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی ثبت شده است.

هیوندای النترا در لباسی به روز


ظاهر به روز و زیبای هیوندای النترا در فروش این خودرو تاثیر به سزایی داشته است.در مدل جدید، النترا بیشتر به محصولات دیگر هیوندای شباهت پیدا کرده و این شباهت را به راحتی می توان تشخیص داد.جلوپنجره کروم رنگ النترا در کنار کاپوت قوس دار این خودرو ظاهر جذابی را به آن بخشیده است.سپر جلوی خودرو تا قسمت بالایی چراغ ها ادامه داشته و بالاتر از جلوپنجره را نیز در بر می گیرد.

هیوندای النترا از نسل قبل خطوط شکسته و تیزی را بر روی بدنه خود داشت که در این نسل نیز برخی از این خطوط همچنان همراه آن هستند.خطوط روی کاپوت نمای بسیار زیبایی به جلوی خودرو یا به اصطلاح رخ آن بخشیده اند. طراحی چراغ جلوی این نسل هیوندای النترا به اندازه نسل قبلی آن اغواگرانه نیست اما با نمای ساده تر این نسل همخوانی دارد.


نمای کناری خودرو تقریبا ساده قلمداد می شود.حجم مختصر گلگیرها، خطوط ملایم پایین درب ها و خطی که از گلگیر جلو به چراغ عقب منتهی می شود نقش طرح دادن به بدنه النترا را بازی می کنند.با نگاه کردن به فرم قسمت عقب خودرو نیز به راحتی پی می بریم که المان های همچون شب تاب های سپر و قسمت پلاستیکی که پایین سپر قرار گرفته است سعی در پنهان کردن سادگی خودرو دارند.
در کل ظاهر هیوندای النترا را ساده، کوچک اما در عین حال جذاب ارزیابی می کنیم.لازم به ذکر است که بگوییم برای رینگ های زیبای النترا امتیاز ویژه ای در نظر می گیریم.

طراحی داخلی النترا


کیفیت کابین و ادوات داخلی نسل جدید هیوندای النترا نسبت به نسل قبل آن بهبود های فراوانی داشته است.لوکس تر شدن طراحی کابین النترا مدیون استفاده از چرم بیشتر و قطعاتی با طرح فلز براش خورده و به رنگ نقره ای است.دسته دنده زیباتر این نسل نیز به زیبایی کابین النترا افزوده است.رودری های النترا کمی پلاستیکی و خشک ساخته شده اند و چنگی به دل نمی زند.

با نشستن در کابین هیوندای النترا به سرعت متوجه تفاوت آن با محصولات رده بالاتر هیوندای نظیر مدل پرطرفدار سوناتا خواهید شد.در هیوندای النترا همه چیز کمی کوچکتر، ظریف تر و همچنین بی کیفیت تر خواهد بود.اما در کل می توان طراحی داخلی آن اسپرت، مدرن و زیبا توصیف کرد.استفاده از پدال های آلومینیومی نیز حس اسپرت بودن را تقویت می کند.کلید استارت که در سمت راست فرمان خودرو قرار دارد به واسطه کیفیت خوبی که دارد حس خوبی به راننده منتقل می کند.کلید هایی که کنار دسته دنده قرار گرفته اند نیز که شامل کلید تغییر حالات رانندگی ، گرمکن فرمان و گرمکن صندلی ها می شود از همین قاعده پیروی می کنند.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که هیوندای در این نسل به دلیل استفاده از مواد مرغوب تر نسبت به نسل قبل مشکل سر و صدای اتاق خودرو را تا حد زیادی کاهش داده است.
صفحه کیلومتر النترا 2017 به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده است.کامپیوتر سفری نیز درست در وسط قرار گرفته است و اطلاعات مختلفی از خودور را به نمایش می گذارد.
صندلی های چرمی النترا به نسبت رقبایی همچون کیا سراتو از ارگونومی و راحتی بیشتری برخوردارند.همچنین صندلی راننده در 8 جهت به صورت برقی قابل تنظیم است.

هیوندای در ساخت النترا سعی در طراحی محصولی با کابین جادار داشته است اما با توجه به کوچک بودن ابعاد کلی خودرو این کار در برخی نقاط بی تاثیر بوده است.صندلی های ردیف دوم کمی به عقب متمایل هستند.به همین دلیل فضای پیش روی سرنشینان زیاد است.در کل می توان پیشرفت کابین این خودرو را نسبت به نسل قبل تحسین نمود.فضای صندوق در نظر گرفته شده برای هیوندای النترا حدود 460 لیتر بوده و این فضا به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان خواهد بود.

مشخصات فنی 


هیوندای النترا در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر Mpi بهره می برد.دلیل اینکه محصول به روزی چون هیوندای النترا از پیشرانه مجهز به تزریق مستقیم سوخت استفاده نمی کند مبهم است.در نسل قبلی هیوندای النترا کمبود واکنش پدال گاز به دلیل حجم کم پیشرانه ملموس بود.دراین نسل با توجه به اضافه شدن حالت اسپورت به خودرو انتظار برطرف شدن این مشکل را داریم زیرا در نسل جدید، حجم پیشرانه نیز به اندازه 200 سی سی بیشتر شده است.


قلب تپنده النترا در حال حاضر توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتون متر گشتاور را دارد.نیروی تولیدی پس از عبور از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود و این سدان کره ای خوش قیافه را در مدت زمان 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز برای یک پیشرانه 2 لیتری تقریبا مناسب به نظر می رسد که البته با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت از این مقدار بیشتر خواهد شد.حداکثر سرعتی که توسط کارخانه برای این سدان جذاب اعلام شده است حدود 132 مایل بر ساعت معادل 211 کیلومتر بر ساعت است.

ایمنی و آپشن ها

 

هیوندای النترا 2017 همانند دیگر خودروهای به روز کره ای از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. فرمان برقی ، رادار جانبی، کروز کنترل ، کنترل کشش، نگهدارنده خودرودر شیب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بخشی از آپشن های فنی النترا محسوب می شوند.
از آپشن های رفاهی خوب النترا نیز می توان به سیستم اینفوتینمنت 8 اینچی(در نسخه های فول آپشن)، سیستم صوتی اینفینیتی، سانروف ، گرمکن هر 5 صندلی و سردکن صندلی های جلواشاره کرد.سیستم اینفوتینمنت نسل جدید النترا از اندروید اتو و اپل کار پلی نیز پشتیبانی می کند.

هیوندای النترا در ایران با 7 ایربگ عرضه می شود که شامل ایربگ های پرده ای و زانویی نیز می شود.
به بررسی تست تصادف هیوندای النترا می رسیم.هیوندای النترا در تست IIHS موفق به کسب درجه محصولی کاملا ایمن شده است و امتیاز خوبی را کسب کرده است که از این نظر نیز خیال مشتریان را راحت می کند.

پشت رول هیوندای النترا 2017


هنگام رفتن به سمت خودرو بار دیگر ظاهر آن را برانداز می کنیم.به عنوان یک سدان کره ای با مصرف خانوادگی هیوندای النترا از جذابیت ظاهری خوبی برخوردار است.پشت فرمان خودرو می نشینیم.فرمان خودرو و همه ادوات داخلی حس به مراتب ضعیف تری از هیوندای سوناتا و هیوندای آزرا به راننده انتقال می دهند.این در حالی است که نسخه پایه هیوندای سوناتا فقط حدود 1500 دلار از نسخه فول آپشن النترا گران تر است.

خودرو را استارت زده و حرکت را در حالت اکو آغاز می کنیم.در حالت اقتصادی تعویض دنده ها زودتر از حالت نرمال تعویض می شوند تا مصرف سوخت خودرو بهینه تر شود.همچنین واکنش پدال گاز نیز به فرامین راننده با تاخیر بیشتری مواجه است.خودرو را به حالت نرمال برده و به ادامه تست می پردازیم.اتاق خودرو از آرامش خوبی برخوردار است و به نسبت رقبای همچون کیا سراتو نرم تر عمل می کند.
به دلیل استفاده از پیشرانه قدرتمند تر در این نسل شتابگیری خودرو بهبود های فراوانی داشته است که به محض لمس کردن پدال گاز متوجه این تغییرات شدیم.با تخته کردن پدال گاز دنده معکوس سریعا وارد مدار گیربکس شده و با دور موتور بالا شاهد بالا رفتن عقربه سرعت خواهیم بود.در کمال تاسف باید اعلام کنیم که نسخه های 1.6 لیتری توربو هیوندای النترا با شتاب حدود 6.5 ثانیه ای در ایران وارد نشدند.
از نظر لذت رانندگی نیز با اینکه نسخه کند تر این خودرو به ایران وارد شده است اما از نسل قبلی هیوندای النترا بهتر بوده و لذت بیشتری را نصیب راننده می کند.

دید وسیع تر نیز در این نسخه از النترا نسبت به نسل قبل سریعا خود را نشان می دهد.این نشان می دهد که مهندسان هیوندای به خوبی از مشکلات نسل قبلی النترا آگاه شده اند.
نوبت به تست هندلینگ خودرو می رسد.به سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت خودرو را مورد سنجش قرار می دهیم.نتیجه به این صورت است:خودرو رول بدنه بسیار کمی دارد و به واسطه سیستم کنترل پایداری نگرانی از بابت پایداری خودرو نخواهید داشت.در بین خودروهای هم رده، از نظر هندلینگ کیا سراتو عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

کلام پایانی


هیوندای النترا یک خودرو ساده، جذاب، جوان پسند و در عین حال پر آپشن است که از مشخصات فنی مناسبی نیز بهره می برد.تمرکز سازندگان این خودرو بیشتر بر روی ساخت یک سدان راحت شهری با ظاهری اسپورت بوده و ذاتا با خودرو اسپورتی رو به رو نخواهید بود.
خرید این خودرو برای خانوده های کم جمعیتی که نیاز به یک خودرو زیبا، آپشن دار ، بدون دردسر و با کیفیت خوب می گردند پیشنهاد می شود.

در بدو ورود به بازار هیوندای النترا با برچسب قیمت 180 میلیون تومانی در نمایشگاه ها حاضر شد.در حال حاضر نیز می توان نسخه های وارداتی 2018 را به صورت صفر کیلومتر با قیمت حدود 450 میلیون تومان خریداری کرد.این در حالیست که نسخه های کم کارکرد 2017 را می توان در حدود 380 میلون تومان معامله کرد.لازم به ذکر است که نمونه های مونتاژ داخل نیز به واسطه کیفیت بالای مونتاژ توسط کرمان موتور از قیمت قریبا مشابهی برخوردارند و در حال حاضر اختلاف قیمت کمی با نسخه های وارداتی دارند.

نظرات

هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

ارسال نظر

نگران نباشید آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.

دسته بندی