به گزارش مجله خودرو به نقل از اقتصادآنلاین ، محمدرضا نجفی منش  از تکمیل 50هزار دستگاه خودروی ناقص از بین 90هزار خودروی کف کارخانه خبر داد و اظهار کرد: دو شرکت بزرگ خودروسازی تمام تلاش خود را برای تکمیل خودروهای ناقص گذاشته‌اند چراکه هرچه زمان بگذرد زیان خودروسازان از طرف این خودروها بیشتر خواهد شد.

وی علت اصلی آشفتگی صنعت خودرو را قیمت‌گذاری دستوری عنوان کرد و گفت: بر اساس برآورد ما در مجموع دو خودروساز تاکنون حدود 35هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند که علت اصلی آن قیمت‌گذاری دستوری خودرو است، یعنی خودروهایی که به اجبار، پایین‌تر از قیمت تمام شده برای خودروساز عرضه شد باعث سود هنگفت برای خریداران و زیان خودروسازان شد.

او اضافه کرد: از طرفی قرار بود سال گذشته حدود 844میلیون دلار به عنوان تسهیلات به خودروسازان  وام پرداخت شود و آن‌هم بلاتکلیف ماند و صنعت خودرو را بیش از پیش با مشکل مواجه کرد، حالا هم اگر این تسهیلات پرداخت شود خودروی ناقص نخواهیم داشت.

این فعال صنعت قطعه درباره روند پرداخت بدهی خودروسازان نیز توضیح داد: همچنان به روند مطلوبی در دریافت مطالباتمان از خودروسازان نرسیده‌ایم و قطعه‌سازان از این بابت با مشکل جدی روبه رو هستند؛ البته رییس جدید شرکت ایران خودرو تا کنون سه جلسه با قطعه‌سازان برگزار کرده‌ و در این خصوص قرار شد کمیته‌‌های خاصی در شرکت ساپکو با شرکت نمایندگان قطعه‌سازان و انجمن‌ها تشکیل دهند.

نجفی منش افزود: تا کنون دو کمیته تشکیل شده و قرار است در شش محور ازجمله مالی، اقتصادی و استراتژی اجرا شود؛ تصور می‌کنم با این رویکرد جدید از سوی خودروسازان بتوانیم راهکار مناسبی برای حل وضعیت فعلی پیدا کنیم.

نظرات

هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.