به نقل از خبر آنلاین، محمدرضا نجفی منش توضیح داد که ریشه بدهی های نجومی خودروسازان به قطعه‌سازان در اینجاست که خودروسازها طی سال های اخیر تولید و عرضه داشته اما با جهش نرخ ارز قیمت‌گذاری دستوری اجازه نداده است تناسب قیمت تمام‌شده رعایت شود.
نجفی منش در ادامه در خصوص مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نیز عنوان کرد که قرار بود به طور کلی ۱۳ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ۴ و ۷ هزار میلیارد تومانی به صورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود. از بخش ۴ هزار میلیارد تومانی مبلغ ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده اما از ۷ هزار میلیارد تومان باقیمانده رقمی تاکنون پرداخت نشده است. برنامه این بود که این مبلغ از طرف دولت به عنوان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را بدهند اما متاسفانه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است. اگر این مبلغ پرداخت شود خون به رگ های قطعه‌سازی تزریق شده و تولیدات ناقص خودروسازان تکمیل و هر چه سریعتر راهی جاده ها می شود.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در انتها در خصوص نارضایتی مردم از خودروهای داخلی نیز عنوان کرد که تعدادی از این خودروها مدل های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش بوده و طبیعی است که مردم از آنها ناراضی باشند. اما با توجه به اینکه بعضی از خودروها ۴ یا ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد دریافت کرده اند می توان این ادعا را مطرح کرد که کیفیت محصولات تولید داخل رو به افزایش رفته است.

نظرات

هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفاً فیلد های ستاره دار را پر نمایید.